«ХХІ – ғасырдың жас математигі»

15 қаңтар 2017 - Қарашаш Андақұлқызы

Қарашаш Меңдібай

«ХХІ – ғасырдың жас математигі» атты  7 класс оқушылары арасындағы сайыс.

Мақсаты: Жарысуға, жарыста жеңімпаз болуға ұмтылуын  

                  дамыту.Білімді, дарынды, озық болуға тәрбиелеу.

 

Сайыс шарты:      Бәйге

                              Дода

                              Жорға

                               Тапқырлық

 

Жүргізуші:

                    Армысызда  жиналған қауым.

 

Қазір мен сіздерге «ХХІ ғасырдың жас математигі» атанамын деп өз білімдерін ортаға салуға келіп отырған қатысушыларымызды таныстырамыз.

1.Абат Дулат 7- сынып

2.Уайысбай Оралхан 7-сынып

3. Оспан Айдана   7- сынып

4.Қанибай Айшагүл 7- сынып

5.Серік Жеңісбек 7- сынып

6. Кенжебай Манас7- сынып

 

Кәні ойыншыларымыз номер таңдасын.

-Осы сайысқа әділ баға беріп ойыншыларымызға жігер беріп отырады деген

  үмітпен әділ қазылар алқасын құрып отырмыз.

Олар:   Өмірзақова Айман апай

             Ибраева Зина      апай

            

-Сайсымыздың   бірінші кезеңі.    Бәйге

-Кәне экранға назар аударайық

Әрбір сайыскер өзіне берілген жауап парағын толтырып әділ -  қазылар алқасына беру керек. Әрбір дұрыс жауап 10 ұпай мен бағаланады.

 

Бәйге сұрақтары:

 

1. 1000 дәрежесін есепте.

                                    1

   А. 100 ,            В.  -------   ;          с. 1 ;

                                   100

                  1

2. ( х -   — ) 2  есепте

                  2

                     1                         х              1                                 1

А. х2 – х +  — ;   В. х2 — -------  +   — ;   С. х2 – 2х  +  — ;

                     4                         2              4                                  4

3. Тең бүйірлі үшбұрыштың периметрі 22 см, бүйір қабырғасы 7 см, табанын

     тап.

 

А.  7,5 см                     В.  8 см                    С.   15 см

 

 

4.   750 – қа тең бұрышқа  сыбайлас бұрыш.

 

А. 150                           В. 750                   с.  1050

 

5. Бір айнымалысы бар сызықтың теңдеуді көрсет.

                 3                                                                       3

А.  у  =  ------ х – 2 ;        В. у = х2 + 3            С.  у =  — + 2

                4                                                                       х

 

6 Сұрақтың орнында қандай сан тұруы керек.

 

2;  3;   5 ;    8 ;     12 ;    17 ?

 

А.  22               В. 24              С.   23

 

7. Сұрақтың орнында қандай  сан тұруы керек.

 

15 ;              12 ;         13 ;        10 ;       11 ;      8 ?

 

А.  9 ;             В.   7 ;              с.   8.

 

«Бәйге»  сұрақтарының дұрыс жауаптары.

 

 1

  2

  3

  4

  5  

 6

  7

С

 А

 В

 С

 А

 С

  А

 

 

Сайысымыздың  екінші шарты «Дода»

 

Мұнда сайыскерлер  сұрақты өздері  таңдайды.

 

 10

   10

  10

 20

   20

  20

 30

   30

  30

 

10 ұпайлық сұрақтар.

 

1. Шеңбердің екі нүктесін қосатын кесінді (хорда )

 

2. Тік бұрышты үшбұрыш

    ( Егер үшбұрыштың бір бұрышы 900  болса )

 

3. 25 – дәрежесі неге тең (32)

    20 ұпайлық сұрақтар.

 

1. Квадраттың  қабырғасы 9 см

   Периметрі неге тең ?  (36 см)

 

2. Дөңгелектің  радиусы 5 см

    Диаметрі не тең

 

3. Өрнекті  ықшамда (а7 )2 .  а2

 

 

30 ұпайлық сұрақтар

 

1. Бөлшекті қысқартыңыз.

 

( а2 – 147 а + 49 / 2а2 – 98 )  =  ( а – 7 / 2 (а+7)

 

2. Бөлшекті қысқартыңыз.

 

(16 – х2 / х – 4)  =  - (4 + х )  =   - 4 – х

 

3. Мына өрнектің х – тің орнына қандай сан  қойғанда мағынасы болмайды?

 

(х2  + 7х – 5 /  х – 5 )                 х = 4

 

Осы кезеңдерден соң ұпайы аз  3 оқушының ойыннан шығарамыз.

 

Ойынымыздың ІІІ –ші шарты  «Жорға»

 

Бұнда әр оқушыға 7 сұрақ қойылады. Әр бір дұрыс жауап 10 балмен бағаланды.

 

І- оқушы  сұрағы.

 

1. Айырмашылығы  тең  танбаларында  болатын сандар ( қарама – қарсы)

2. 64 қай санның квадраты (8)

3. Тең қабырғасы үшбұрыш (барлық қабырғаларын тең болатын)

4. Үшбұрыш биіктігі (төбесімен қарсы жатқан қабырға арқылы өтетін түзуге

    түсірілген перпендикуляр)

5.Қиылыспайтын түзулер (параллель)

6. Үшбұрышқа іштей сызылған шеңбер.( Үшбұрыш қабырғаларын жанайтын шеңбер үшбұрышқа іштей сызылған шеңбер деп аталады.

 

7. Вертикал бұрыштар.

( Егер бір бұрыш қабырғалары екінші бұрыш қабырғаларының толықтауыш сәулелері болса)

 

ІІ оқушыға қойылатын сұрақтар.

 

1. 0 ден үлкен сандар ( оң сандар)

2. Алымы бөлімінен үлкен бөлшек ( бұрыс бөлшек)

3. Шеңбердің ұзындығы ( с =  2ПR)

4. Тең бүйірлі үшбұрыш (Үшбұрыштың екі қабырғасы тең)

5. Шеңбердің екі нүктесін қосатын кесінді (хорда)

6. Дәлелдеуді қажет етпейтін сөйлем (аксиома)

7. Сыбайлас бұрыштардың қосындысы (1800 )

 

ІІІ –оқушыға қойылатын сұрақтар

 

1.  Қарама – қарсы сандардың қосындысы (0 –ге тең)

2. Кері сандардың көбейтіндісі (1 –ге тең)

3. Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысы (1800 )

4. Алымы бөлімінен кіші  бөлшек  (дұрыс бөлшек )

5. Дәлелдеуді қажет ететін тұжырым (теорема)

6. Үшбұрыш теңсіздігі (Үшбұрыштың әр қабырғасы өзге екі

    рғаларының қосындысынан кіші болады.)

7. Үшбұрыштың биссектрисасы ( Үшбұрыштың төбесінен жүргізілген биссектрисасы деп осы төбедегі бұрыш биссектрисасының қарсы жатқан қабырғасымен шектелген кесіндісін айтады)

 

 ІV – тур.  Тапқырлық

 

1. Магазиннен 19 теңгеге сауда жасадық, бірақ сенде 3  теңгеліктер бар, ал  сатушыда 5 теңгеліктер ғана  бар. Тығырықтан шығар жол бар ма? (3*8 = 24)

 

 

2. 2 бөлмеде 76 адам болған, олардың біреуінен 30 адам, екіншісінен 40 адам шығып кеткенде бөлмедегі адамдар саны тең болды. Алғашқыда әр бөлмеде неше адам болған?

Жауабы: 33 адам және 43 адам.

 

Сайыс қортындыланып әділ қазылар алқасы «ХХІ – ғасырдың жас математигін»  анықтайды.

 

- 6925587

Пікірлер (0)

Пікір жазылған жоқ, алғашқы болыңыз!