Шет тілдері

Менің бөлмем

Theme of the lesson:    My room

Aims:    To teach the pupils to describe their room in English;

To study the prepositions of place;

To fix construction There is / are;

10 сәуір 2017 - Усергуль Мурзагалиева | 958 көрілім

  

 

 

Күні:

22.02.2017                 Сынып:10

Тақырыбы:

Famous people of Great Britain.

Сілтеме:

Т.Аяпова, З.Әбілдаева, Ж.Тұтбаева English 10,(2015)

Мақсаты:

Білімділігі: оқушыларға Ұлы Британияның атақты адамдары туралы мәлімет беру.

Дамытушылық: оқушылардың оқу, сөйлеу, жазу дағдыларын қалыптастыра отырып, сөздік қорын молайту.

Тәрбиелілігі: оқушыларды мәдениеттілікке, сыпайы сөйлеуге, ұқыптылыққа, өз уақыттарын тиімді пайдалана отырып, білімді, мәдениетті, жан-жақты азамат болып қалыптасуына ықпал ету.

Күтілетін нәтиже:

Оқушылар Ұлы Британия туралы мәлімет алады,

оқушылар ағылшын тіліндегі  шартты райдың 1-інші түрін (First Conditional) қолдану аясын біледі, олардың мәнін түсінеді.

Түйінді идеялар:

Топтық жұмыс түрлерін тиімді пайдалану, сыни тұрғыдан ойлауға үйренеді, ұйымшыл болуға үйренеді.

Сабақтың әдіс-тәсілдері

Инсерт әдісі, топтық және дербес жұмыс, сұрақ-жауап, миға шабуыл, «Дананың кілттері» әдісі, « +,-, қызықты» әдісі.

Пәнаралық байланыс:

Орыс тілі, қазақ тілі, география, тарих.

Ақпарат көздері:

Т.Аяпова, З.Әбілдаева, Ж.Тұтбаева 10 сынып ағылшын тілі оқулық, интернет ресурстары:www.zondle.com  www.youtube.com

Сабақ түрі:

Жаңа тақырыпты меңгерту

Сабақтың барысы:

Уақыт

Мұғалім іс-әрекеті

Оқушы әрекеті

Introduction

А)Greeting

В)The duty’s report

С)Psychological preparation

2 min

-         Good morning, guys!

-         How are you?

-         What is the date today?

-         How did you feel today?

-         We are fine! And you?

-         Pupils’ own answers.

-         Pupils will choose smiles according to their moods.

Checking home task

12 min

-         What was the home task?

-         Protecting project works

1st  group “Famous singers”

2nd group “Famous  actors”

3rd group “Famous writers”

4th group “Famous inventors”

Main part:

Watching a video

New words

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9mi

Brainstorming:

-         Students, we will watch a video, then you will find the theme of our lesson.

The motto of our lesson is  “The  writings of poets will be never forgotten,

The name of great people will never die.”                                                                                     

And write new words from the following text. Ex 3  p 180

-         scary [skeәri] қорқақ

-         rural [ruәrәl] ауылдық

-         unsympathetic [Ʌnsimpǝ`Өetik] немқұрайлы, жағымсыз

-         еnlisted [inlistid] әскери қызметке алыну

-         suspense [sɅspens] алаңдаушылық

-         refine [ri`fain] жақсарту, анықтау

Students will watch the video about “Top ten English famous  people” and find the theme of our lesson.

Students will write new words on their vocabulary.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Practice:

Reading

 

 

5min

 

 

4min

 Ex 2. p 180.

 

 

Ex 4. p 182

www.zondle.com

Students will read the text with the method “Insert”

Students will find True and False sentences

Grammar exercises:

4min

Teacher will explain the usage of  First Conditional

 

Students will made their own sentences.

Work with leaders:

5 min

“Thinker’s keys”

«Дананың кілттері»

 

Pupils will answer for the given questions

Evaluation:

1 min

-         You were active today.  

Your marks for today…

Giving home task

1 min

-         Students, write down your home task.

 

Retelling the text on p 180-182.

Reflection:

2 min

-         Do you like today’s lesson?

-         What you have learnt for today?

 

Students will complete the table “+,-, interesting”.

 

 

№18 school

 

 

 

open lesson

 

 

 

 

 

 

 

              

The theme: Famous people of Great Britain.

                 Grade: 10 “G”

                 Nazarova A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016/2017 year

 

Қосымша тапсырмалар

tasks

Excellent

good

poor

I can talk about John Ronald

 

 

 

I can make the sentences with  First Conditional

 

 

 

I can speak about famous people of the UK

 

 

 

Total

Name:

 

 

 

 

tasks

Excellent

good

poor

I can talk about John Ronald

 

 

 

I can make the sentences with  First Conditional

 

 

 

I can speak about famous people of the UK

 

 

 

Total

Name:

 

 

 

 

tasks

Excellent

good

poor

I can talk about John Ronald

 

 

 

I can make the sentences with  First Conditional

 

 

 

I can speak about famous people of the UK

 

 

 

Total

Name:

 

 

 

 

tasks

Excellent

good

poor

I can talk about John Ronald

 

 

 

I can make the sentences with  First Conditional

 

 

 

I can speak about famous people of the UK

 

 

 

Total

Name:

 

 

 

 

tasks

Excellent

good

poor

I can talk about John Ronald

 

 

 

I can make the sentences with  First Conditional

 

 

 

I can speak about famous people of the UK

 

 

 

Total

Name:

 

 

 

 

 

 

 

I knew  (білемін)

I want to know (білгім келеді)

I learned (білдім)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

Complete the Conditional Sentences (Type I) by putting the verbs into the correct form.

1.    If you (send) …. this letter now, she (receive) …… it tomorrow.

2.    If I (do) … this test, I (improve) … my English.

3.    If I (find) …. your ring, I (give) …. it back to you.

4.    Peggy (go) …. shopping if she (have) …. time in the afternoon.

5.    Simon (go) …. to London next week if he (get) …. a cheap flight.

6.    If her boyfriend (phone / not) …. today, she (leave) …. him.

7.    If they (study / not) …. harder, they (pass / not) …. the exam.

8.    If it (rain) …… tomorrow, I (have to / not) ….. water the plants.

9.    You (be able/ not) ….. to sleep if you (watch) …… this scary film.

10.  Susan (can / move / not) ….. into the new house if it (be / not) …… ready on time.

 

Complete the Conditional Sentences (Type I) by putting the verbs into the correct form.

11.  If you (send) …. this letter now, she (receive) …… it tomorrow.

12.  If I (do) … this test, I (improve) … my English.

13.  If I (find) …. your ring, I (give) …. it back to you.

14.  Peggy (go) …. shopping if she (have) …. time in the afternoon.

15.  Simon (go) …. to London next week if he (get) …. a cheap flight.

16.  If her boyfriend (phone / not) …. today, she (leave) …. him.

17.  If they (study / not) …. harder, they (pass / not) …. the exam.

18.  If it (rain) …… tomorrow, I (have to / not) ….. water the plants.

19.  You (be able/ not) ….. to sleep if you (watch) …… this scary film.

20.  Susan (can / move / not) ….. into the new house if it (be / not) …… ready on time.

 

 

2 мамыр 2017 - Алмагуль Назарова | 2324 көру

Задания для учеников 8

Пояснительная записка.

Цель  работы:  проверить знания учащихся по английскому языку. Работа состоит из 3 вариантов, в каждом из  которых по 6  заданий разного 

уровня :

 

9 қыркүйек 2017 - Бекзат Ауаририна | 15431 көру

Long-term plan unit:

School Objects

Learning objectives that

this lesson is contributing to.

1.L3 recognise with support common names and names of places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words

1.L9 recognise the names of letters of the alphabet

1.S1 make basic personal statements about people; objects and classroom routines

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.UE3 use basic adjectives to describe people and things

1.UE6 use demonstrative pronouns this, these, that, those to indicate things

16 қаңтар 2018 - Замзагул Рахматуллина | 602 көру

English is fun.
 
Aims: increasing the motivation to learn English, identifying and supporting active and talented pupils, improving the phonetic skills reading  the poems and enlarge their vocabulary and
cultivating the feeling of love and responsibility to Motherland.
Visual aids: technical equipment: computer, pictures, posters, balloons and exhibition of books with poems by English authors.

16 қаңтар 2018 - Замзагул Рахматуллина | 637 көрілім

Қоршаған орта.
Мақсаты:
Қоршаған ортаға байланысты сөз тіркестерінүйрене отырып, осы шақта сөйлеуді үйрену.
Күтілетін нәтиже:

А.Қоршаған ортаға байланысты сөз тіркестерін сауатты оқиды және түсінеді.

В.Жаңа сөздерден сөйлем құрай алады.

С.Өз ойларын еркін ашық айтуға үйренеді,қорытынды жасайды.

16 қаңтар 2018 - Замзагул Рахматуллина | 507 көрілім

Fruits and vegetables

18 қаңтар 2018 - Nasiba Mamatkarimova | 1728 көрілім

Пән: Ағылшын тілі

Тақырыбы: Animals

Мақсаты: Билингвалдық әдісті қолдана отырып балаларға жануарлардың ағылшын тіліндегі атауларын уйрету. Жануарларға деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу.

Міндеттері: 1.Жаңа сөздермен танысу.

2.Балаларды уақытты тиімді пайдалануға дағдыландыру.

3.Балаларды өз бетімен жұмыс жасауға дағдыландыру.

Әдіс тәсілдірі: көрсету, тусіндіру, сұрақ — жауап, суретпен жұмыс, тосын сәт, ойын түрінде.

Көрнекі құралдар: жануарлардың суреті (ит, мысық,қой, ат, сиыр, аю, түлкі,қасқыр,қоян, арыстан), жапсырма, тақта, слайд.

Сөздік жұмыс: жаңа сөздерді еңгізу, dog, cat, sheep, horse, cow, bear, fox, wolf, rabbit, lion. "It is "  сөз тіркесі.

Күтілетін нәтиже: Тақырыпқа сай жаңа сөздерді меңгереді. Балалар іс-әрекеттер барысында өзін-өзі және топтық бағалау арқылы ізденімпаздыққа, жауапкершілікке үйренеді.

18 қаңтар 2018 - Nasiba Mamatkarimova | 590 көрілім

Ағылшын тілі пәнінен 6-сыныпқа арналған сабақ жоспары

5 қараша 2018 - Оразгүл Алдашова | 253 көру

 

Lesson plan

 

LESSON: Unit 1 Lesson 3

Hobbies and interests

 

School:

Date:

Teacher name:

CLASS: 6

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

C1 L1 L2 S1 L6 W3 UE9

Lesson objectives

All learners will be able to:

use and pronounce some target structures accurately in controlled tasks with support

Most learners will be able to:

use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with support

Some learners will be able to:

use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with little support

Previous learning

basic uses of active vocabulary and structures on the topic "Hobbies and interests"/ using of  Present Simple.

 

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Teacher
Notes

Beginning the lesson

L1

W3

5 min

To present a mind — map

·      Ask Ss to complete a mind — map and choose a hobby they are into.

·      Read the examples in the table aloud and then elicit the answers to complete their own diagram.

A mind — map

"Hobby and interest"

 


 

 

Main Activities

 

 

S1

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

L2

 

 

L6

 

 

 

 

 

C1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C1

 

 

 

 

 

           

 

 

UE9

Ending the lesson

To practise active vocabulary

·      Explain the task Study Strategy and read the example aloud.

·      Ss complete the task.

·      Check Ss’ answers.

 

To practise vocabulary through personalisation and pair group

Favourite Hobby activities.

·         Teacher organises group work on topic from the site www.buzzle.com. (G) Learners are divided into small groups of 3-4; and are given the instructions: surf the internet to find information on a given topic.  (if the Internet connection is not available, teacher can use information from Appendix 1). They should prepare mini-research poster.

·         (G) Learners work in the following directions and arrange information:

Group 1: Hobbies related to nature

Group 2: Observational Hobbies

Group 3: Health-related hobbies

Group 4: Hobbies related to Computers and Technology

·         (G) Learners distribute the roles in the group

Student 1 – timekeeper

Student 2 – researcher

Student 3 – designer

Student 4 – painter

 

PAIRWORK

 Unit 1

S.B. p.201

 

 

 

Cluster

    

 

 

 

 

 

http://www.buzzle.com/articles/popular-hobbies.html  

 

Appendix 1

 

 

 

Working with a questionnaire in pairs using a photo ( Ex.4 p.12)

·      Look at the photo and guess the hobbies and interests of people. I think, her hobby is...

·      Listen to the dialogue and complete tasks

·      Read the sentences aloud and write 3 or 4 questions to know the details of class's hobbies.

·      Ask different Ss to read the questions aloud, then elicit some examples answers from the class.

Student's Book

 Ex.4 p.12

 

 

 

 

To practise using Present Simple

Allow Ss some time to speak about their interests in the Present Simple.

Check Ss’ answers.

Whiteboard

 

 

 

 

 

 

 

Additional information

 

 

 

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links

Social Studies, Languages

 

 

monitor less able groups in controlled tasks and provide support through further modelling and drilling

monitor pair sentence completion tasks and encourage learners to give feedback to each other on answers

 Health and safety check

Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords.

 

 

provide extra challenge by getting more able learners to use a mind — map, done personally to make a topic or a dialogue.

check pronunciation in whole class feedback and remodel/drill use of ending   ‘s’ .

ICT links

Projector or Smart board for showing a presentation

 

 

 

·      Create mixed ability groups for discussion. Ensure they are not always in the role of timekeeper.

·      More able learners:

Try to justify their opinions while labelling or making any choice

 

·      Group assessment sheet

·      Observe learners when participating in the discussion.

Learners managed to understand the rules and do the tasks.

Values links

Responsibility, Global Citizenship, Kindness, Friendship.

 

 


 

Reflection

 

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

 

Did I stick to timings?

 

What changes did I make from my plan and why?

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from the lesson about this class or individuals that will inform my next lesson

 

Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Critical thinking on this lesson lies in doing writing exercise and it is based on accuracy, relevance and fairness.

 

 

 

11 қараша 2018 - Зайра Баянқұлқызы | 146 көрілім