Қоспалардың түрлері және олардың бөлу әдістері

20 желтоқсан 2017 - Мейрамбек Айтқұрбанов

Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі:

5.2 А. Заттар және материалдар

Мектеп: «Үлкенбөкен мектеп-балабақша кешені» КММ

Күні: 30.11.2017 ж

Мұғалімнің аты-жөні: Айтқұрбанов Мейрамбек Әшімұлы

Сынып: 5 «А»

Қатысқандар саны:

қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Қоспалардың түрлері және олардың бөлу әдістері

Берілген сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

Жаңа сабақты игеру

Сабақ мақсаты

5.3.2.2  қоспалардың  түрлерін сипаттайды  және бөлу әдістерін ұсынады  

Бағалау критерийлері

-          Қоспалардың түрлерін сипаттап, бөлу әдістерін ұсыну

Тілдік мақсаттар

 

Оқушылыр біледі және түсінеді

— қарапайым затты ажыратады, қоспа

— химия таза заттармен жұмыс істеу қажет екенін біледі

— көп заттар химияда таза емес екендігін түсінеді

— қарапайым эксперементті қоспаларды бөліп алу мысалында жүзеге асыру

Құндылықтарды қалыптастыру

 

 

Оқушылар біледі:

— гомогенді және гетерогенді қоспалардың арасындағы айырмашылықты түсіндіреді;

— ауызша қоспалардың бөлінуін түсіндіреді;

Таза заттардың және қоспалардың қасиеттерін ажыратады

Пәнгеқатысты лексика мен терминология: булану, тұндыру, айдау, сүзу, жіктеу, еру, ерітінді, металды, бейметалды, қосылыс, қоспа, бөлу, қайтымды, қайтымсыз

Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:

Менің ойымша бұл қоспа біртекті/әртекті, себебі  …

Х металл, өйткені….

Х бемйметалл, себебі….

Осы қоспаны бөлуүшін  …әдісті қолдануға болады, себебі …

Қоспа мен қосылыстардың айырмашылығы қандай?

Мен осы қоспаны біртектіге/әртектіге жатқызуға болады, өйткені ...

Берілген қоспаны бөлу үшін … әдісін қолдануға болады, өйткені ...

Пәнаралық байланыс

Ынтымақтастық: бір- бірін сыйлау

Құндылықтар: қоршаған ортаға қамқорлық және тұрақты даму үшін міндеттеме

Дағдылар: критикалық және шығармашылық даму сенім мен көрініс, диалог, оқу және рефлексия қызметінің дағдыларын дамыту

АБҚ қолдану

Физика, биология

Алдыңғы білім.

Интерактивті тақтаны қолдану


 

 Сабақ барысы:

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Жоспарланған іс-әрекет

 

 

Жұмыс түрі және бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

1-7 (мин)

 

Оқушылардың «Таза заттар және қоспалар» тақырыбы бойынша білімдерін өзектендіру, топқа бөлу.

 

Топқа бөлу заттардың агрегаттық күйлері, яғни қатты, сұйық, газ тәрізді заттардың сипатталған карточкаларды таңдау арқылы жүзеге асады.

 

БІЛІМДІ ТЕКСЕРУ:

Сабақ тақырыбы мен мақсаттарын қалыптастыру.

 

Тапсырма 1. Таза заттар мен қоспаларды таңдаңыздар:

 

Тапсырма 2.

Табиғатта кездесетін қоспаларды таңдаңыздар:

A.    Жаңбыр суы

B.     Ауа

C.     Кір жуғыш ұнтақ

D.    Топырақ

E.     Пластмасса

F.      Өзен суы

G.    Бетон

H.    Тұман

I.       Темір рудасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ж,

Бірін-бірі тексереді.

ФБ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ж,

Бірін-бірі тексереді.

ФБ

Карточкалар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұсыныстар: оқушылар санына байланысты карточкалар санын арттыруға болады.

 

 

 

 

Презентация, №2-5 слайдтар

Сабақтың ортасы

(8-35 минут)

Жаңа материалмен танысу «Қоспалардың тұрлері, бөлу әдістері».

 

 

Қоспаларды бөлу.

1.      Біртекті және әртекті қоспаларды бөлу бойынша эксперименттер жасау.

a)      Күкірт пен темір қоспасын магнит және су көмегімен бөлу

(І топ)

b)      Өсімдік майы мен су қоспасын бөлу

(ІІ топ)

c)      Су мен топырақ қоспасын бөлу

(ІІІ) топ

 

Келесі критерийлер бойынша постер құрастырады.

1.      Қоспаны түрін анықтау;

2.      Қоспаның бөлу әдістерін ұсынады;

3.      Қоспаны бөлуге арналған құрал-жабдықтарды біледі;

4.      Жұмыстың нәтижелі орындайды.

 

Бағалау критерийлері:

1.      Қоспаның түрін анықтады;

2.      Бөлу әдісін дұрыс таңдады;

3.      Жұмысты нәтижелі орындады;

4.      Қорытындыны дұрыстап түсіндірді.

 

(М) Интерактивті тақта арқылы біртекті қоспаларды бөлу әдістері туралы видео-фрагмент көрсетеді.

 

2.     Қоспаларды бөлу әдістерін талдап, білімді бекітуге тапсырмалар орындау:

2.1.            «Ластанған теңіз суын тазалау» видеосын көргеннен кейін, елсіз аралда қалған адамға байланысты проблемалық сұрақ қою:

1.     «Теңіз суы» қоспасының құрамына тапшығыңы;

2.     Қоспасының құрамын атаңыз;

3.     Фильм кейіпкеріне табиғи жағдайда теңіз суын ішуге болатындай етіп қалай тазалауға болатынын ұсыныңыз. .

 

2.2.            Сәйкестікті орнатыңыз (жұппен жұмыс):

 

Заттар қоспасы

Бөлу әдістері

А. Қант пен су

1.      Магнит көмегімен

2.     

3.      Буландыру

4.     

5.      Тұндыру

6.     

7.      Сүзу

В. Су мен өзен құмы

С. Темір және ағаш жаңқалары

Д.Су мен бензин

Жауап кілттері бойынша бірін-бірі тексеру.

Жауаптар: А. – 2;  В. – 3, 4;  С. – 1; Д. – 3.

 

2.3 Иә немесе жоқ» ойыны

1.    Заттарды таза заттар және қоспалар деп екіге бөледі.

2.    Таза заттар табиғатта кездеспейді.

3.    Қоспаның біртекті түрі бар.

4.    Әртекті қоспаға су мен тұз қоспасын жатқызуға болады.

5.    Әртекті қоспаларды тұндыру әдісімен бөлуге болады.

6.    Біртекті қоспаларды  магнитпен бөледі.

7.    Буландыру арқылы біртекті қоспаларды бөледі.

 

Жауаптары:

1-иә, 2-жоқ, 3-иә, 4-жоқ, 5-иә, 6-жоқ, 7-иә

К, М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЖ

Топтар бірін-бірі бағалайды

ФБ

Презентация, №9 слайд

 

 

 

Презентация, №10 слайд

 

 

 

 

Сабақ соңы

36-40 минут

 

Бағалау қорытындысы:

Барлық жинаған қпайларын қосып, толық ұпайды келесі шкала бойынша қорытындысын шығарады.

28-25  ұпай – өте ыстық

24-18 ұпай – жылы

17-10 ұпай салқын

 

Рефлексия «кері байланыс парағы»

 

Рефлексия парақшалары

С–бүкіл сыныпты оқыту әдісі

Т–топтық жұмыс

Жж–жұптық жұмыс

Ж–жеке жұмыс

Э–оқушы эксперименті

К–мұғалімнің көрсетілімі

М–мұғалімнің түсіндіруі

Б–бағалау

ҚТ–қауіпсіздік техникасы

Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы


Сабақ барысында саралау жүргізіледі:

— сабақтың бастапқы кезеңінде топқа бөлу барысындағы ой түрткі кезінде

— қабілеті жоғары оқушылар сабақтың кіріспе бөлімінде және проблемалалық мәселелерді шешу кезінде  сұрақтарға жауап бере алады

— сабақтың негізгі кезеңінде “Табиғи жағдайларда теңіз суын тазалау” проблемасын шешу

  — сабақтың негізгі кезеңінде практикалық жұмысты орындау

Оқушылар арасында қалыптастырушы бағалау жүргізу үшін «ақ тақтайшалар» техникасы қолданылады. Бұл әдіс оқушылардың алдыңғы білімдерін тексеруге мүмкіндік береді. Мұғалім оқушылар жауаптарына кері байланыс береді.

Практикалық жұмысты ұсынылған критерийлер бойынша бағалау – оқушылардың тәжірибе орындау техникаларына және ҚТ ережелерін сақтауға көңіл бөліп, кері байланыс беру.

Белсенді іс-әрекеттер түрлерін қолдану:

— топтарға бөліну – оқуышлардың бір-бірмен сөйлесіп, қимылдауы;

— практикалық жұмысты орындау

 Қауіпсіздік техникасы ережелері : шыны, электр құралдарымен жұмыс істеу кезінде  ережелерді сақтау керек.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

 

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

 

 

 

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

 

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?


 

 

Осыған ұқсас жазбалар:

ХимияГалогендер

ХимияХимия сабағында эксперименттік есептерді шығаруда сыни ойлану

Күнтізбелік жоспарХимия пәнінен тақырыптық-күнтізбелік жоспар

ХимияХимия пәнінен олимпиада есептерінің шығарылу жолдары

Химия​ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАНЫМ ДЫҚ ІС-ӘРЕКЕТІН ДАМЫТУ ҮШІН, ХИМИЯ ПӘНІН ОҚЫТУДА ЭКСПЕРИМЕНТТІК ЖӘНЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЖҰМЫСТАРДЫҢ ТИІМДІЛІГІ

- 6182095

Пікірлер (0)

Пікір жазылған жоқ, алғашқы болыңыз!