Санни көпәйтиш вә бөлүш

30 қараша 2016 - Саниям Мансурова

Долата  йезисиниң  башланғуч  синип  муәллими   Мансурова  Саниям    Математика                  4-синип

Дәрис мавзуси: Санни көпәйтиш вә  бөлүш

Дәрис мәхсити:

Билимлик: Санни көпәйтмигә бөлүш тоғрисида чүшәндүрүш;

Риважландуруш: Оюн технология элементлирини қоллинип олтирип оқуғучиларниң 

                               әқил-ойини, логикилиқ ойлаш қабилийитини тәрәққий әткүзүш;

Тәрбийәлик: Уюшчанлиққа, меһриванлиққа тәрбийиләш.

Дәрис түри: арилаш.

Дәрис усули: оюн, топ билән иш.

Көрнәклик: дидактикалиқ материаллар, жәдвәл.

Дәрисниң бериши:

І. Уюштуруш қисми. Оқуғучилар диққитини дәрискә жәлип қилиш.

ІІ.Өй тапшурмисини тәкшүрәш: №9  118 – бәт   тәкшүрәймиз:

 

ІІІ. Билимини тәкшүрәш:

— Һәр қандақ санни 10, 100, 1000 санлириға көпәйтиш үчүн немә қилимиз?

     - Санни 10, 100, 1000 санлириға бөлүш үчүн немә қилдуқ?

24ОØØØ:6ØØØ=24О:6=4O

a*(b*c) = (a*b)*c=(c*a)*b

Екі көрші көбейткішті олардың көбейтіндісімен алмастыруға болады.

3 ∙ (2 ∙ 5)=30      (2 ∙ 3) ∙ 5=30      (5 ∙ 3) ∙ 2=30

Математикалық диктант   560-ты 2 есе арттыр;  560-ты 200-ге арттыр;

Сандардың қосындысы 900, 1-ші қосылғыш 320. 2-ші қосылғышты тап.

1800 — ден 2 есе кем санды жаз.  

ІҮ. Йеңи дәрис.

 a: (b ∙ c)                                a: (b ∙ c) = (a: b): c                           a: (b ∙ c)=(a: c): b   

18: (2 ∙ 3) = 18: 6 = 3        18: (2 ∙ 3) = (18: 2): 3 = 3          18: (2 ∙ 3) = (18: 3): 2 = 3

№1 Һесапни чиқириш:  12:(2*3)

  №2. Һәртүрлүк усул арқилиқ һесаплап тапимиз:

     №3. Мисалларни селиштуруш:

Сәгитиш минути:

№4 Қолайлиқ усул билән һесаплап чиқиримиз:

№5.  Тәңликләр немишкә тоғра болидиғанлиғини чүшәндүрүңлар:

№6.  Шәрти:                                                           Йешилиши:

         S=432км                                                           432:9=48кмс

          t=9с                                                                   432:6=72кмс

          t=6с                                                               Жавави: 72кмс

          v=?

№7. Һесап түзүңлар вә чиқириңлар:

Шәрти:                                                                              Йешилиши:

І-28мишкап        -?                                                    250:(28-23)=250:5=50

ІІ-23мишкап     250кг кам-?                                     50:5=10

                                                                                  28*10=280

                                                                                        23*10=230 Жавави: 280кг вә 230кг

№8. Қалдуқлуқ бөлүшни орунлаш:

ҮІ. Йәкүнләш:  Ойлан тап 354 252: 10                  60 341: 100  78 003: 1000         

                           812 496: 10 000           643 – х = 585: 5           1200 – x = 18 ∙ 6

 

ҮІІ. Өйгә тапшурма бериш:  №9.   120 – бәт Оқуғучиларниң билимини баһалаш.

 

Осыған ұқсас жазбалар:

МатематикаДұрыс бөлшектер. Бұрыс бөлшектер.

МатематикаНатурал көрсеткішті дәреже

МатематикаЖай бөлшектерді оқу және жазу

МатематикаСабақтың тақырыбы: «Бөлу»

МатематикаИнтелектуалды білім сайысы

- 2551176

Пікірлер (0)

Пікір жазылған жоқ, алғашқы болыңыз!

Блогтағы жазбалар